Sunday, January 23, 2011

arak

balik kerja tadi, aku letih sangat. ya la, aku balik jalan kaki ja sebab mak aku ada hal dengan kawan dia. lagi pun,tak jauh sangat. lima belas minit perjalanan ja..

sesampainya di rumah, mak and adik aku takda. apalagi, terus on laptop. dah dua hari aku tak online. macam biasa, bukak fesbuk, blog and google. sedang aku asyik view home aku, tiba2 aku nampak grup sekolah rendah aku.

aku pun chat via dengan sorang kawan aku yang cun lagi melecun ni.. intro macam biasa, tanya khabar. then, dia tanya pasai kerja aku.




dia tanya banyak benda gak. aku pun jawab dengan jujur ja la. err, dah melalut dah ni. just nak share info ni. kawan aku ni bagi petang tadi.



tak nampak.? ok, aku taip kat bawah ni :

sepuluh golongan yang masuk neraka (berkaitan arak)

* orang yang memesan arak
* orang yang menyediakan arak
* orang yang memerah buah utk buat arak
* orang yang membawa arak
* orang yang menjual arak
* tuan kilang arak
* orang yang minum arak
* xxxx
* xxxx
* xxxx

yang ke lapan, sembilan dan sepuluh, beliau kata beliau tak ingat sebab buku catatan kawan dia dah hilang..hehe..

aku agak kompiuz gak la sekarang ni sebab aku rasa macam ada gak dalam list ni. nauzubillahi min zalik.! nanti aku tanya orang lebih alim la pasai situasi kerja aku ni. dah la hari tu aku ada keluarkan fakta ikut pala hotak pasai arak ni aku kat kawan aku sorang nun...adoila..



kawanku, dayang..(berbaju petak2 tu)

No comments:

Post a Comment