Sunday, December 12, 2010

sedihkah aku.?

Hari ni, sepertimana yang dijangkakan. aku sakit kaki. bangun ja pagi tadi, eh! pagi ka... err, tak la pagi sangat sebenarnya. haha... lepas turun ja dari katil tadi, aku rasa cam muscle-muscle kaki aku menjerit-jerit kesakitan. (punya la hiperbola!) aku pun gagahkan juga kaki aku ke bilik air sebab mak aku dah bising. lagipun, lunch dah siap. oppss~ kantoi r bangun lewat SIKIT tadi.

Ok, tu bab kaki. siap ja lunch, before perform zuhur prayer, aku on la laptop. bukak tenet, tak ramai orang. macam biasa, aku appear offline. usha-usha apa yang patut pas tu aku pun cabut modem. so bored! aku pun menyelongkar la folder aku dalam laptop ni. then, aku jumpak la sumtin yang aku simpan dulu...'cropped chat'. haha.. kat situ aku simpan semua chat-chat aku ngan kawan-kawan.

And, all of a sudden, aku rasa sedih dan rugi.! sesuatu yang aku sayang....sesuatu yang aku rindu..sesuatu yang aku tunggu....secara tiba-tiba aku benci. erm..tak mau cita pasai tu.! sat gi ada lak yang kena maki dalam ruang maya ni.

Nak share sumtin..

Ok. sorry kecik. ingatkan besaq tadi. kalau tak nampak, tu yang bold red tu, dia tulis
"apa rasanya bila ada benda yang kita sangat2 perlukan but actually harm ourself?"
haha.. sorry kawan, aku nak amik gak quote ni. agak pelik la kan aku edit pic. haha.. sebenarnya tuan punya status ni tak bagi, tapi aku nak amik gak.. tu pasal aku edit.

Aku crop status kawan aku ni bukan sebab pa. sepanjang ari ni aku rasa amat tak puas hati kat sorang kawan aku tu. err, tak berkaitan dengan sesiapa yang baca di sini rasanya.so, jangan terasa.!

Macam aku kata tadi, sesuatu yang aku sayang....sesuatu yang aku rindu..sesuatu yang aku tunggu....secara tiba-tiba aku benci... adoila~ tak tau nak macam mana nak describe perasaan aku la ni. hmm.. biaq kat dia la, asalkan dia bahagia.

Hari ni, agak kebuhsanan sebab tak kuaq mana2 pun selain pi umah kawan mak aku sebab ada kenduri anak dia nak sunat. and, rasa agak keciwa sebab plan nak keluar waktu malam tergendala disebabkan oleh kehujanan.

Taksat aku baca novel keluaran Jemari Seni. aku tak mau mention apa tajuk novel tu sebab takut kantoi. cumanya nak habaq kata aku rasa amat rindu kat dorm-mates aku waktu baca novel tu. sebab, kalau aku baca novel kat dorm ja, mesti jiran-jiran katil aku akan kebisingan. bukan bising pasai pa pun, juz coz aku ni kalau pegang novel yang cintan-cintun mushy-luvy-doovey ni aku akan expresskan apa yang aku baca kepada mulut aku. hehe... then, back to story, taksat aku baca novel ni, aku rasa macam kesunyian. ya la, dah takdak suara-suara sumbang yang mengkritik-kutuk aku express feeling. adoila~

Hah! hari ni aku dah dapat result work. yeah... ke-happy-an pada mulanya dan kemudian kekeliruan. isnin ni start keja. mula2 waktu mak aku habaq tu rasa cam bez gak r kan. tapi lepas beberapa ketika, rasa tak bez la pulak. ya la, lepas ni tak leh dah nak dok umah, nak kuaq jalan2. tapi ok gak la kan. at least boleh la nak release perasaan-perasaan yang tak sepatutnya ni..

Ok, lepas ni secara rasminya aku akan bizi. so,kena la tidur awal. bangun awal. adoila~ mampu ka aku nak bangun awai waktu kat umah ni...kat dorm boleh la... kan rakan2 dorm ku yang setia mengejutkan aku kan.?? kihkihkih..


p/s : belum kerja dah pikir pasal apa yang nak buat dengan first salary..haha!

No comments:

Post a Comment