Saturday, December 11, 2010

oh...bukit tembaga

Sebenarnya aku tak mau cita pasai ni. Sebab, aku rasa cam tak sesuai ja nak cita pada umum, tapi pabila ada yang memberi galakan, aku pun terus tulis la.





So, let the story begin..

Sabtu malam ahad tu, adli ada tanya kat aku

Adli : "wea, sok nak pi joging dak ngan botet?"

Aku : errr...ok gak

Setelah berpikir dengan kedalaman yang mendalam, aku pun setuju untuk join diorang. Ya la, aku pun dah lama dah tak secrete out sweat dalam badan aku ni. Lagipun ahad 5/10/2010 tu takdak exam.

Kalau mengikut rancangan asal, nak jog AFTER PERFORM SUBUH PRAYER, maknanya before pukul tujuh la kan, namun, akibat masalah yang tidak dapat dielakkan, kami start jog pukul tujuh lebih. Err... jangan tanya pasal masalah itu..hehe

Aku pi jog pagi tu dengan keadaan yang BELUM MANDI and aku rasa makhluk allah dua ekoq tu pun belum mandi gak.hahaha.. Elok baru dok warm up tu, tetiba ja syakir hasan kata nak join. Kami pun ok ja. Malangnya dia agak lewat lalu kami pun jog la dulu tinggalkan dia waktu dia sibuk menyarungkan kasutnya.

Kami start kat hostel compound menghala ke guard post. Then patah balik menuju ke kuarters guru. Tak sampai satu round jog tetiba ja ada somebody panggil kami. Hmm, kami-kami ni ingat dia eh, beliau nak jamu air teh ais ka apa ka. Rupa2nya nak ajak kami keluar ke dusun beliau. Kami pun ikut ja la. Asalnya tiga orang ja yang keluar tu iaitu aku, adli and khairi abdullah. Pas tu nampak lak syakir hasan dok jog sorang2, tuan dusun pun ajak la dia ikut sekali.

Kami pi dusun beliau kat bukit tembaga. Kat situ, beliau mintak kami tolong dia alihkan err.. apa nama benda alah tu ntah. kalau bahasa kedahnya kami panggil 'koq'. haha..sorry, tak tau nak translate kepada bahasa buku (baku). Punya la berat 'koq' tu sampaikan syakir hasan yang TOUGH (kacak)SASA dan GAGAH tu pun tak mampu nak alihkan 'koq' tersebut. Kami berlima (termasuk tuan dusun) terpaksa mengerahkan seluruh kudrat dan iradat kami.. eh eh, kudrat ja..iradat tu apa ek.?

Akhirnya, kami berjaya mengalihkan 'koq' tersebut ke tempat yang sepatutnya. Setelah berpenat lelah, kami pun balik semula ke sangkar ungu..

Namun...sebelum itu...

Ketua Dusun : Kamu 4 orang makan x lagi????
Kami 4 Orang : Blom........
Ketua Dusun : Nasi lemak ka roti canai????
Salah sorang daripada 4 : Roti canai... eh.. nasi la... eh... dua2 boleh dak?
Ketua dusun : (dalam ati) ^$&%^ demand la pulak.!!

Kami pon dibawa kedepan salah satu pusat futsal ternama di daerah pokok sena..... KAFC..... Depan tu ada warung kecik ja........
"haa mfk, hang pi beli nasi lemak setengah 2 ringgit kat kedai depan tu"
Kata ketua dusun..... Pas tu, ketua dusun dengan yang lain duk dekat warung sambil minum teh tarik......Ketua dusun order untuk kami roti telur sorang berapa ntah...2 kot......Dan kami pon pulang ke ribenaland tercinta.....

Kami pon berjalan dengan decibel paling rendah...Bergaya ala2 Sherlock Holmes masuk la ke dalam As-Syafie yang baru direnovate...hihi.....Dorm kosong cuma ada 2 orang ja.....Yang laen tengah tengok tv...Cita pa ntah!! Kami berempat pon makan ngan lahabnya sebab kami tak makan lagi......Dan yang paling beznya, kami membuatkan dua orang kawan kami yang ada dalam dorm tu terus lapaq sebab tak bagi kat depa.....bukannya kedekut.. tapi lapaq!!!

Kesudahannya...Hiwar terakhir.....

Kawan Lapaq : ee...sedapnya.....
Kami 4 Orang : memang sedap pon...tapi kami punya.....
Kawan Lapaq : kami lapaq nih....
Kami 4 Orang : makan pa kat dm tadi???
Kawan Lapaq : soto...

hah padan muka!!

Dan aku pun dengan perasaan belas kasihan teramat sangat, bagi la kat depa dua orang tu sisa-sisa makanan aku. Yang makhluk Allah tiga orang tadi tu dah lama tak angkat pala dok ngadap makanan.



p/s : credit to adli for the ending part..

No comments:

Post a Comment