Monday, December 27, 2010

pesanan aku...

erm...salam sejahtera..

kalau tengok tajuk entry ni pun rasanya hampa dah boleh paham dah kot apa yang aku nak sampaikan sini. cumanya, nak explain sikit, ni pesanan aku kepada f0rm five sains pokok sena..

mana2 student yang akan menjadi senior paling tua kat ribena land tu nanti, please ikut la pesanan2 yang aku sampaikan ni. maybe, ada yang agak keterlaluan and ada gak yang tak masuk akal, tapi ni I talk based on my experience la. mungkin jugak experience aku ni tak sama ngan kawan2 aku yang lain, jangan la dok compare aku ngan depa2 lain tu. aku bukan sama ngan orang lain..

aku tau, hampa bukan nak baca sangat pun kalau aku tulih panjang2. so, aku bagi dalam bentuk point ja la...


  • SOLAT : kalau boleh, jangan la miss solat jemaah. tambah2 buat laki, surau dekat ja pun dengan asrama. tak susah la kalau setakat nak turun zuhur dangan asar. subuh, maghrib dan isyak memang dah wajib jemaah, so, senang ja nak dapatkan 27 kali ganda pahala solat untuk lima waktu solat. rasanya, girls pun boleh apa kalau nak jemaah kat musolla. tapi aku taktau la macam mana suasana kat musolla tu. jadi, aku tak mau kata apa2..hehe
  • AURAT : jangan la dok bukak aurat. terutamanya girls..kat sains pokok sena ni ja boys baik2 sikit pun. nnt hampa keluaq ja dari penjara ungu tu, nah... laki macam hawaq! buat boys pulak, amat bangang la kalau bukak aurat. dah la aurat laki ni sikit ja, senang sangat nak tutup. so, toksah la dok kumpul dosa yang tak sepatutnya dapat ni.

  • ILMU AGAMA : cari la banyak2 hadis dan tafsir qur an. nanti bila dah keluar dari sekolah tu, payah dah nak dengar hadis atau tafsiran quran. kalau ada pun, kat tv3 ja la waktu zuhur dan asar.hehe.... jangan la kerek sangat nak dengar tazkirah. toksah sembang sangat la waktu majlis tazkirah tu. memang la kadang2 rasa macam ntah hapa2 ja tazkirah yang orang bagi tu, tapi sedikit sebanyak ada jugak input berguna.
  • KAWAN2 : hargailah kawan2 yang ada kat sekitar hampa di sekolah tu. walau ada yang kedekut, yang kerek, yang tikam belakang n many more.. tapi, depa2 ni la yang hampa akan rindu bila dah keluar sekolah nanti. believe me!
ait, baru 4 pesanan la. rasa macam dah banyak ja. hehe... hmm...rasa blank la pulak. sebenarnya ada banyak lagi ni. tapi, ntah la., blank. lupa apa yang nak dipesankan tu. takpa la, nanti bila2 kalau aku ingat, aku update post ni.

setakat ni ja la dulu. renung2kan dan selamat beramal... =P



nota kaki : blog baru ni pun dah kantoi.!! adoiii

2 comments:

  1. wahhh~! tong! jgn wat aku rndu kat surau al-fatonah~~~~ :'(

    ReplyDelete
  2. snior mfk... best jg f5... spm,... grrrrr

    ReplyDelete