Tuesday, February 1, 2011

al-quran

Andai Al-quran bisa berbicara, pastinya ia akan berkata
"waktu kau masih anak-anak, kau bagai teman sejatiku. dengan wudhu' kau menyentuh aku, dala keadaan suci kau pegang aku, kau baca dengan lirih dan keras. Sekarang, kau telah dewasa. Nampaknya, kau sudah tidak berminat lagi padaku. Apakah aku bacaan usang.? Yang hanya kini tinggal sejarah.? Sekarang kau simpan aku dengan rapi. Kau biarkan aku sendirian. Aku menjadi kusam dalam almari, berlapis debu, dimakan kutu. Aku mohon, peganglah aku lagi, bacalah aku setiap hari. Kerana, AKULAH YANG MENJADI PENERANG DALAM KUBURMU KELAK.!"





A special credit to my friend that forward this message on my phone. i m so glad to have this message. and, surely, i admit that, this word from holy quran (if and only if it can say) is straight to me. so long no see the words from god! oh, astaghfirullah....

No comments:

Post a Comment