Monday, July 25, 2011

Ramadhan

Sekarang dah penghujung bulan Sya'ban. Secara langsungnya, amat tak sama bulan Sya'aban tahun ni dan bulan Sya'aban tahun lepas. Tahun ni, bi'ah aku tak menyambut kedatangan jiran Ramadhan, begitu juga aku. Aku ni jenis mudah terpengaruh dengan bi'ah, so...... aku mengikut bi'ah ja la.

Aku dapat rasakan, Ramadhan yang akan datang ni, worse for me. Hope it not, but, manusia hanya mampu merancang~

Rejab yang lepas pun, rasa macam bulan jamadil awwal ja. Aku dah tak buat apa yang aku buat pada tahun lepas. Err, rasanya tak perlu la aku ceritakan aku punya perbuatan pada tahun lepas. Biarlah masa lalu terkubur dalam peredaran masa yang tak mungkin dapat diputarkan kembali.



agak-agak tahun ni ada tak tadarrus.? err, kalau ada pun, aku join ka.?



Akhir kalam, sambutlah kedatangan bulan Ramadhan al-mubarak ini dengan penuh rasa kesyukuran dan penghayatan. Mana tahu, mungkin ini Ramadhan terakhir buat kita...

Tak banyak yang aku boleh post kat sini atas sebab-sebab yang perlu dielakan.



No comments:

Post a Comment