Thursday, November 4, 2010

takut

salam..

alhamdulillah, syukur nikmat tuhan. aku percaya, setiap kejadian yang berlaku ke atas hambaNYA pasti ada hikmah yang diaturkan. rasanya, masih belum cukup semangat diriku untuk berkongsi perihal ngeri yang berlaku pada 1 nov lepas. so, kat sini cuma nak habaq awai2 pasai apa2 yang berkemungkinan besar akan jadi waktu exam aku nanti.

sebenarnya, aku pun tak sure sangat pasai benda ni... juz nak share ja. mungkin ada yang akan kata macam2. and, ada jugak la yang tak caya ka, kata aku ni muhong ka apa ka aku tak kisah. sebab aku cuma habaq perkara yang betul.


err.., macam mana nak start cerita ekk..?


aku tak tau la nak letak tajuk apa. rasanya kurang sesuai tajuk kat atas ni. erm, benda ni start jadi kat aku waktu PAT (peperiksaan akhir tahun) tahun 2009 lagi. tapi aku rahsiakan dari semua orang. bukannya sebab pa pun, aku cuma takut ada orang yang akan salah tafsir cerita aku ja.


masih aku ingat, waktu tu kalau tak silap, aku tengah jawab paper agama islam. tengah2 aku rancak menjawab tu, secara tiba2 aku rasa macam ada sorang pompuan mai kat aku. pompuan tu tanya kat aku, "wei, tolong sat. ni jawab cam ni boleh dak.?" waktu tu aku dok khusyuk menjawab soalan, so, aku jawab la soalan pompuan tu tanpa tengok ke arah dia. aku kata "sat sat, nak abiskan ayat sat." lepas selesai ja aku tulih jawapan, aku pun tengok la kat pompuan tu. amat la aku terkejut bila aku tengok takdak pun mana2 orang yang mai kat aku.

err.. mungkin hampa kurang paham. kat sini aku cuma nak kata bahawa aku rasa macam di ganggu oleh 'sesuatu' waktu jawab exam.

waktu pompuan tu mai kat aku, aku rasa macam seolah-olah aku ngan dia kawan rapat. aku jugak rasa yang pompuan tu pakai baju sekolah complete dengan tudung sekali. dan, aku amat sure yang aku dengar suara pompuan tu tanya kat aku. entahlah, payah la nak describe. cuba hampa bayangkan.~ tengah2 dok baca buku dengan khusyuk, tiba2 hampa dengar ada suara somebody mai tanya kat depan hampa dan bila hampa tengok kat depan hampa....tengok2 takdak orang. apa kau rasa.??~ huh! nasib baik la aku tak jerit waktu PAT ari tu. kalau tak, kompem kecoh.

so kat sini, aku nak seru la kat semua kawan2 seagama dengan aku supaya baca doa dalam setiap perbuatan kita. juz nak story bahawa ni la akibatnya kalau tak baca doa sebelum wat sesuatu yang menginginkan keredhaan allah. tapi, aku tak ingat lak aku baca doa ka dak ntah waktu jawab paper PAT ari tu.. hehe..

kat sini, aku bukan la nak gempaq sapa2.. cuma nak share ja. aku amat berharap benda-benda macam ni tak jadi kat hampa semua. dan aku jugak AMAT BERHARAP agar perkara ni tak berulang lagi kat aku. eee, tak mau la aku terjerit-jerit dalam dewan seri angsana tu waktu dok jawab spm. na'uzubillahi minzalik..~




p/s : terpaksa jugak la update blog.. eh, terpaksakah?

No comments:

Post a Comment